Wednesday, August 12, 2009

Ketagihan Kiub Rubik

Musim budak2 gila kiub rubik melanda...

Mamandangkan undang2 di tempat kerja abahsyasya melarang semua client membawa alat2 permainan dan seumpanya, maka banyak la kiub2 rubik ni dirampas...

Sepanjang pengalaman bermain rubik's cube ni, abahsyasya cuma mampu solve 1 side je...

Oleh kerana hari2 nampak menda tu kat tempat kerja, abahsyasya dengan sorang rakan sekerja dah menjadi gila rubik's cube! Siap carik formula/tips kat internet..
hasilnya.....

setelah 2 hari belajar secara intensif kat internet + tips2 dari member sekegilaan


tu diaa..siap salin formula...

Perbualan telefon antara abahsyasya dan MrRoslan (tak datang keje..anak sakit)
MrRoslan : Rie, ko nampak kertas formula aku tak? Ko amik ke?
abahsyasya : kan aku dah salin ko punya smalam..
MrRoslan : alamak..hilang la..aku tak dapat completekan "yellow cross" ni...
abahsyasya : ade ni..kat atas meja ko...
MrRoslan : tolong MMS kat aku sekarang..
abahsyasya : orait!

step2 utk completekan top layer..


4 comments:

jellynajal August 13, 2009 at 9:04 AM  

teruk betul, client punye dirampas, pastu dia pulak yang main - dah ler orang bercakap pon tak layan gile main menda nih - hishh

suez August 17, 2009 at 1:49 PM  

aku benci rubic cubes! eh apsal kawan aku ade carik formula kat internet pun tak berjaye gak?

jellynajal August 20, 2009 at 4:36 PM  

sue, elok la ko benci, kalau ko suka, nanti ko sebok main menda ni, tak hirau org bercakap
(eh, apesal aku lak yg tolong reply yek?)

suez August 26, 2009 at 8:48 AM  

jellyna:
a'ah alhamdulillah nasib baikkk.
mesti dia slalu tak layan ko cakap kan? huhu...
(eh2 apsal kite buat tempat ni cam shoutbox kite borak lak kan?)

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates 'Sunshine' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP